İmplant Tedavisi

Sağlık, kuşkusuz dünyada her şeyden önce geliyor. Sağlıklı bireyler, günlük hayatlarında çok daha mutlu ve rahat oluyorlar. Bu durum da onların iş hayatlarına ve kariyer yaşamlarına doğrudan etki ediyor. Vücudun her noktasına ayrıca özen gösterenler, sağlık açısından herhangi bir sorun yaşamıyorlar. Özellikle ağız ve diş sağlığı konusunda dikkatli olanlar, implant tedavisi gibi bir durumla karşı karşıya kalmıyorlar.

Günlük hayatın içerisinde gerek ilerleyen yaşla birlikte, gerek bakımsızlık, gerek ise bir takım hastalıklardan dolayı ağız yapıları bozulabilmekte ve diş bütünlüğü dağılabilmektedir. Diş etlerinden kaynaklı olan birçok sorun, beraberinde diş dökülmelerini de getirmektedir. Buradan hareketle, dişleri ile ilgili sıkıntı çeken hastalar, gerekli tedavileri olmak ve sıkıntıları atlatabilmek adına diş hekimlerine ve çeşitli diş merkezlerine gitmektedirler.

Diş dökülmeleri vakalarındaki kurtarıcı hamle, sıklıkla tercih edilen implant tedavisi yöntemidir. Diş implant tedavisi yöntemi ile yeniden sağlam dişlere kavuşan hastalar, günlük hayatlarına daha mutlu ve daha sağlıklı şekilde devam edebilmektedirler. Peki, implant tedavisi süreçleri nasıldır? Örneğin implant tedavisi ne kadar sürer? Neler uygulanır, nasıl bir süreç hastayı beklemektedir?

İmplant Tedavisi Genel Hatları İle Nasıl Uygulanmaktadır?

Mantık olarak olmayan dişlerin yerine yeni yapay dişlerin takılması şekline bir temelin olduğu implant tedavilerinde, implant tedavisi öncesi hastanın tetkikleri iyi yapılmalıdır. Çene ve ağız yapısı enine boyuna incelenen, gerekli tüm ölçülerin alınarak kayda geçirilen bu süreçte, ilk olarak diş etinden çeneye tutturulacak vidalı yapının işlemleri yapılmaktadır. Söz konusu bu yapı, sonradan eklenecek diş üst yapısını ayakta tutan ve bir nevi bu yapıya kök görevi işlevinde kullanılan bir unsur olmaktadır.

Asıl olarak implant tedavisi nasıl yapılır sorusuna cevap arayan hastalar, daha çok bu süreç içinde acı çekip çekmeyeceklerinden korkmaktadırlar. Bu durum da son derece doğaldır. Çünkü tedavinin kendisi, çene kemiğine vidalı bir yapının tutturulmasından geçmektedir. Haliyle acı çekilip çekilmemesi durumu gündeme gelmektedir. Ancak yapılan genel ya da lokal anesteziler (hastanın tamamen uyutulması ya da ilgili bölümlerin uyuşturulması işlemi) sonucunda hasta herhangi bir acı ya da ağrı hissetmeyecektir.

Devam işlemlerine bakıldığında, ilk bölüm olan vidalı yapının çene kemiğine takılması işleminin ardından, 1 ila 4ay arasında söz konusu vidalı yapının kemik ile kaynaşması beklenmektedir. Bu bekleme süresinde idareten bir geçici protez istenildiği takdirde diş hekimi tarafından hastaya sağlanabilmektedir. Ancak asıl diş protezi, vidalı yapının kemik ile tam kaynaşmasının ardından hastaya takılmaktadır.

implant-asamalari

İmplant Tedavi Süresi Ne Kadardır?

Genel olarak implant tedavisine başlamadan önce merak edilen konuların başında gelen implant tedavisi süresi durumu, kabaca 6 aylık bir periyodun tamamını kapsayacak şekilde sürebilmektedir. Bu süreçte en çok geçen zaman ise vidalı yapının kemik ile kaynaşmasının beklendiği protez öncesi geçen zamandır. Bu zaman, yukarıda da belirtildiği üzere, hastanın şartlarına ve durumuna bağlı olarak 1 ay ile 4 ay arasında değişkenlik göstermektedir. Bu sürecin ardından, herhangi bir sıkıntı çıkmadığı takdirde, protez dişin vidalı bölümün üstüne geçirilmesi işlemi yapılmaktadır.

Protez dişlerin yapıldığı malzemelerden yapılma tekniklerine kadar olan pek çok konu, bu sürece gelene kadar netleştirilmiştir. Ortaya çıkartılan bu üst yapı, vidalı yapının üstüne takılarak hasta eskisinden daha keskin ve daha sağlam dişlere kavuşmuş olmaktadır. Böylece implant tedavisinin asıl uygulama kısmı tamamlanmış olmaktadır.

İmplant Tedavisi Sonrası Hayat

Diş dökülmelerinin ardından gidilen diş hekiminin, implant tedavi sürecine soktuğu hastalar, daha çok bu işlemlerin sonunda ne tür bir verim alacaklarını ve bu kadar emeğe değip değmeyeceğini düşünürler. Ancak genellikle implant tedavisi sonrası çoğu hastanın verdiği tepki, bu işlemler bütününün iyi ki uygulandığı ile ilgilidir. Çünkü gerçekleştirilen implant tedavisinin ardından yeni ve sağlıklı dişlere sahip olan hastalar, aylardır özledikleri normal yemek yeme alışkanlıklarına da kavuşmuş olacaklardır.

İmplant tedavisinin ardından, daha çok ilk adımlarda yapılan ağır uygulamalardan sonraki ilk akşamlarda, hastalarda ufak çaplı ağrılar hissedilebilmektedir. Anestezi etkilerinin kaybolmaya başladığı bu zaman dilimlerinde, ağrıları geçirmek için normal ve çok güçlü olmayan ağrı kesicilerin kullanılması yeterlidir. Bu şekilde söz konusu ağrılardan da kurtulabilmektedir.

Sosyal anlamda özgüven eksikliğine neden olan, hatta diş eksikliğinden dolayı konuşmasında da bozukluklar olabilen hastalar, implant tedavisi sonrasında eski hallerine hızlı bir şekilde dönebilmektedirler. Hem sağlık açısından, hem de psikolojik açılardan hastaları oldukça rahatlatan diş implant tedavisi, gerçek anlamda ağız ve diş sağlığı adına gerekli olan bir tedavi yöntemidir.

Ağız içlerinde bulunan anomalilerin (bozuk dişler, eğrilikler, sakatlıklar vb.) de düzeltildiği bu yöntem altında, özellikle fiyat ve performans kriterleri kıyaslandığında hastaların bu işlemlerden büyük bir verimlilik aldığı tartışılmaz bir gerçektir. Diş implant uygulamasından sonra, dişlerin bakımı ve korunması süreci ise, tamamen hastaların kendilerine bırakılmıştır. Artık daha iyi bakım yapması gereken hastalar, yedikleri ve içtikleri zamanlardan sonra ağız temizliğine de gereken hassasiyeti göstermelidirler.