Dental İmplant Yetersizliği

Dental implant yetersizlikleri çok nadirdir. Dental implant cerrahisinde başarı oranı% 95'tir. Ameliyattaki başarısızlık, yanlış hasta seçimi nedeniyledir. İmplantlar birçok nedenden dolayı başarısız olur. Biyolojik veya mikrobiyolojik faktörler, biyomekanik faktörler, biyomateryal faktörler veya implant yüzey işlemlerinden dolayı olabilirler. Dental implant prosedüründe yer alan komplikasyonlar, sinir hasarı, enfeksiyon, vücudun implantı reddetmesi ve implantın kendi kırılmasıdır.

Dental implant yetmezliğinin en yaygın nedeni zayıf ağız hijyenidir. Diş plaklarının ve dişlerin ve implantların etrafındaki döküntülerin birikmesi, bakteri konsantrasyonunun artmasına neden olur. İyi ağız hijyeni enfeksiyonu büyük ölçüde azaltabilir.

Yanlış implant seçimi, dental implant yetmezliği için başka bir nedendir. İmplant armatürünü desteklemek için yeterli nitelikte veya kemiğe sahip hastalar sadece implant ameliyatı için seçilmelidir. Aksi takdirde, implantlar tamamen başarısızlığa mahkumdur. Hastanın tıbbi öyküsü ve sistematik sağlığı, ameliyattan önce diş hekimi tarafından açıkça kontrol edilmelidir.

İmplant yetmezliğinin bir diğer olası nedeni ise düşük cerrahi tekniktir. İmplant yetersizliği cerrahi alanın yetersiz sulanmasından veya yerleştirme sırasında düşük tork ve aşırı matkap hızı kullanılmasından kaynaklanabilir. Başarısızlık yerleştirme sırasındaki kemikte aşırı sıcaklık yükselmesi sonucu implant etrafındaki destekleyici kemiğin nekrozuna yol açar. Yetersiz implant restorasyonları da implant yetmezliğine katkıda bulunabilir. Zayıf restore edilmiş implantların çıkıntıları olabilir veya aşırı konturlu olabilir, bu da plak birikmesine ve nihai başarısızlığa yol açabilir. Başka bir araştırma, sigara içiminin daha yüksek dental implant yetmezliği oranlarına yol açabileceğini göstermiştir.

Sigara içmek, özellikle implantlar mevcut olduğunda, tüm ağız dokularına istisnai derecede zararlıdır. Dokulardaki besinleri ve mineralleri azaltarak ve kan alımını azaltarak kemik ve yumuşak dokunun iyileşmesini etkiler. Destekleyici kemik ve diş eti dokularının sağlıklı ve enfeksiyona dirençli olmasına yardımcı olmak için implant hastası sigara içmemelidir.

Source by Kevin Stith