Diş İmplantı Hangi Durumlarda Yapılır

Diş sağlığı ve çene yapısının normal olması, insanların özellikle üzerinde durdukları bir konu olduğu için, bu alandaki tüm faaliyetler ve tedavi yöntemleri de sıklıkla mercek altına alınmaktadır. Çünkü sağlık alanında en önemli noktalardan bir tanesini, ağız ve diş sağlığı temsil etmektedir. Diş sağlığı konusundaki tedavi yöntemlerinin en başında da, kuşkusuz ki implant tedavisi gelmektedir. Peki, implant hangi durumlarda yapılır?

Hangi Koşullarda İmplant Tedavisine İhtiyaç Duyulmaktadır?

İmplant tedavisi, temel olarak diş eksikliklerinin yerine yeni ve sağlam diş yapılarının oturtulmasını amaçladığı için, ağız içinde diş noksanlıkları görülen hastalara uygulanmaktadır. Elbette ki bu diş eksikliklerinin bir takım nedenleri vardır.

hangi-durumlarda-implant-tedavisi

Yaşanılan bir kaza sonucu, dişlerden birinin ya da birkaçının kırılması ya dökülmesi, ağızda diş eksikliğine neden olacağı için, hastalar bu durumu gidermek isterler. Bu noktada uygulanması gereken en önemli ve gerekli yöntem, implant tedavisi ‘dir.

Yaşın getirdiği sonuçlar nedeni ile iş etleri zaman zaman diş köklerini tutamaz hale gelir. Belli bir dönem sonra ise bu dişler yavaş yavaş dökülmeye başlamaktadır. Bu dökülmeler ise, kişinin konuşmasından beslenmesine kadar her anlamda negatif etkilere sahip olduğu için kişiler de çareyi diş hekimlerine görünmekte ve implant tedavisini uygulatmakta bulurlar.

Diğer taraftan diş dökülmeleri kalıtsal ya da belli hastalıklar temelli de olabilmektedir. Her ne şekilde olursa olsun, yeni bir diş yapısının kökten üst bölgeye kadar yeniden kazandırılması için, kişinin çene kemik yapısının güçlü olması, ağız içinin implant tedavisi adına uygun olması, diş etlerinin ve çevredeki dişlerin bu tedavi yönteminde uygulanacak olan tekniklere elverişli olması gerekmektedir. İmplant tedavisi uygulama olarak belli başlı gereksinimlere duyduğu için, içinde bulunan sağlık şartları tedavi için çok önemlidir.

Diş implantları, eksik dişlerin kökleri olarak hizmet ettikleri çene kemiğinize cerrahi olarak yerleştirilir. Bu son teknoloji uyumlu çok iyi sonuçlar veren teknolojik bir tedavi metodudur. İmplantlardaki titanyum çene kemiğinizle kaynaştığından, implantlar sabit köprü veya protezlerin yapabileceği şekilde kaymaz, gürültü yapmaz veya kemik hasarına neden olmaz. Ve malzemeler düzenli köprü işlerini destekleyen kendi dişleriniz gibi çürümez.

Dolayısı ile genel olarak, aşağıdaki durumlarda da diş implantı sizin için uygun olabilir:

• Bir veya daha fazla eksik dişiniz varsa
  • Tam büyümeye ulaşan iyi bir çene kemiğiniz var
  • İmplantları sabitlemek için yeterli kemiğe sahipseniz
  • Sağlıklı oral dokulara sahip bir yapınız varsa
  • Kemik iyileşmesini etkileyecek sağlık sorunlarınız yoksa
  • Takma diş takmak istemiyorsanız

İmplant Tedavisi Sonrasında

Genelde diş implantı tedavileri yüksek başarı ile sonuçlanır. Bununla birlikte, bazen, kemik metal implanta yeterince kaynaşmaz. Örneğin sigara içmek implant sorunlarına  ve çeşitli komplikasyonlara sebebiyet verebilir. Bu durum kuşkusuz implantın başarısızlığı değil sigara gibi kötü bir alışkanlık neticesidir.

Kemik yeterince kaynaşmazsa, implant çıkarılır, kemik temizlenir ve yaklaşık üç ay içinde aynı süreç tekrarlanı.

Tedavi sonrası implant dişlerinize ve doğal dişlerinize şu şekilde bakım yapabilirsiniz

• Mükemmel ağız hijyeni uygulayın. Tıpkı doğal dişlerinizde olduğu gibi, implantları, yapay dişleri ve dişeti dokusunu temiz tutun. Dişler arasında kayan diş arası fırça gibi özel olarak tasarlanmış fırçalar dişlerin, diş etlerinin ve metal direklerin etrafındaki köşe ve çatlakların temizlenmesine yardımcı olabilir.
  • Diş hekiminizi düzenli ziyaret edin. İmplantlarınızın sağlığını ve düzgün çalışmasını sağlamak için diş muayeneleri planlayın ve diş hekiminizin profesyonel temizlik önerilerine uyun.
  • Zararlı alışkanlıklardan kaçının. Kronlarınızı veya doğal dişlerinizi kırabilecek buz ve sert şeker gibi sert öğeleri çiğnemeyin. Diş boyama tütün ve kafein ürünlerinden kaçının. Dişlerinizde yıpranma olursa mutlaka diş hekiminizle görüşün. Ve sigara gibi alışkanlıklarınızı mutlaka bırakın.