Ortodonti, Güzel ve Düz Bir Gülümsemeden Daha Büyük Avantajlara Sahiptir

Herkes ortodontik tedavinin güzel, düz bir gülümsemeyle sonuçlandığını bilir. Fakat tedavinin yararlarının sadece estetikten çok daha fazla olduğunu biliyor muydunuz?

Çarpık veya örtüşen dişler göz alıcı olabilir, ancak tam anlamıyla ağız ağrıları da olabilir. Hastalar uygun ortodontik tedavinin dişlerinin ve diş etlerinin daha uzun süreli sağlıklarına yol açabileceğini keşfediyorlar.

Öncelikle hastaların neden sadece düz bir gülümsemeden çok daha fazlası olduğunu görmek için tedavi aramasının nedenlerinden bazılarını tartışalım.

Dişlerin Aralığı

Dişleriniz çarpıksa veya üst üste geldiğinde, tüm dişlerinizin yüzeyini uygun şekilde temizlemek zorlaşır. Fazla mesai, yiyecek ve içeceklerden kaynaklanan birikintiler oyuklara ve diş çürümelerine yol açar. Dişlerini düzeltmek için invisalign veya standart metal diş telleri seçen surrey hastalar, dişlerini uygun şekilde temizleme yeteneklerini artırıyor. Periodontal hastalık olası kemik ve diş eti kaybına ve diş kaybına neden olabilir.

Yanlış Hizalama

Düzgün bir şekilde hizalanmamış olan dişlere maloklüzyon denir ve dişleriniz üzerinde negatif aşınma düzenleri oluşturur. Eğer tedavi edilmezse, maloklüzyon dişlerin zamanla kötü giyilmesine neden olabilir. Bu, yapıştırma veya kaplama ihtiyacına yol açabilir. Düzgün bir şekilde hizalanmayan dişler aynı zamanda çene ağrısına neden olan ve çene ağrısına yol açan kaslarda da stres yaratır. Maloklüzyon ayrıca dişlerin kemik kaybına ve diş eti desteğine yol açarak diş kaybına neden olabilir.

overbite

Aşırı ısırık, üst dişler alt dişlerle üst üste geldiğinde sıklıkla damak içine ısırır. Aşırı ısırmalar, alt dişlerde aşırı veya sıradışı aşınmaya neden olur. Alt dişler, dişhekimi tarafından onarım gerektirecek şekilde yontulabilir.

Açık ısırığı

Açık dişler, ön dişler hiç üst üste gelmediğinde ortaya çıkar. Bu, arka dişlerde aşırı aşınmaya neden olarak talaş oluşmasına neden olur.

Tedavi Diş İşlevini Geliştirir

Ortodontistten tedavi almak aslında dişlerinizin işlevini iyileştirebilir ve hatta bazen dişlerin yanlış hizalanmasıyla ilişkili çene ağrısını hafifletebilir. Tedavi, dişlerin aşınma düzenlerini iyileştirirken, aynı zamanda hem diş hem de diş etlerinin daha iyi uzun süreli sağlığı için sizi hazırlar.

Ortodontik tedavi her yaşta yapılabilse de, gençken tedavi yaptırmak en iyisidir. Ortodontik tedavi, kalıcı dişleri daha uygun pozisyonlara yönlendirebilir ve daha kapsamlı çalışmaların daha sonra yapılmasını önleyebilir. Ayrıca diğer diş tedavilerine de yardımcı olabilir – uygun şekilde hizalanmış dişlere sahip olmak, diş hekiminiz için tamamlamanız gerekebilecek diğer diş işlerini yapabilir.

Düz dişler güzel bir gülümsemeye neden olur ve özgüveninizi arttırmanıza yardımcı olabilir, ancak en önemlisi, genel ağız sağlığınız için daha iyidirler.

Source by Aly Kanani