Titanyum İmplant Tedavisi

İmplant Diş Tedavi Yöntemi, son dönemlerde daha sık duyar hale geldiğimiz kavramlardan biri olmaktadır. Çünkü bu yöntem, ağız ve diş sağlığı açısından binlerce insanın derdine deva olmaktadır. Sıradan diş hastalıklarında değil, doğrudan eksik dişlerin yokluğunu doldurmak üzere uygulanan titanyum implant yöntemi, dökülen dişlerin yerine yenilerinin konmasında büyük bir etkendir.

İnsanlar, çeşitli sebeplerden ötürü implant tedavisine başvururlar. Bu sebeplerin başında, ağız sağlığı ve diş yapısının korunması isteği gelmektedir. Yaş ilerlediği için, herhangi bir hastalık ya da kaza geçirildiği için veya çok başka bir sebeple dökülen dişler, çene yapısının bozulmasından beslenme sorunları yaşanmasına kadar sağlık açısından son derece sıkıntılı sonuçlara yol açabilmektedir.

Bu nedenle dökülen dişin yerine bir an önce diş benzeri bir maddenin entegre edilmesi ya da yapay bir dişin o bölüme konulması gerekmektedir. Bu işlemler bütünün sağlandığı ana yöntem ise, titanyum implant tedavisi olmaktadır. Bu tedaviden sonra kişi, hem sağlıklı şekilde beslenebilecek, hem de çene yapısının dengeli kalmasını sağlayabilecektir.

İmplant Tedavisi

Diş implant tedavisi, ilk adımda eksik dişin ya da dişlerin tespitleri ve tedavinin uygulanacağı alanın ölçümleri ile başlamaktadır. Buradan itibaren yavaş yavaş ve adım adım tedavi süreci ilerletilir. Bu tedavi süreci içinde, yapılan ilk uygulama, titanyumdan (bir çeşit zararsız madde) yapılmış vidalı yapının çene kemiğine çakılması işlemidir. Buradaki amaç, protez dişin takılacağı yapay ancak sağlam kökü oluşturmaktır. O nedenle söz konusu işlem, implant tedavisinin en temel noktasıdır.

Kök yerine geçecek olan titanyum vidalı yapının çene kemiğine geçirilmesinin ardından, söz konusu yapı ile kemiğin kaynaşması için bir süre beklenmektedir. Bu süre, 1 ay ile 3-4 aylık bir zaman dilimine tekabül etmektedir. Geçen sürenin ardından ise, titanyum implant diş protezinin ilgili yere konulması uygulamasına geçilmektedir.

İmplant tedavisinin son kısmı olan diş kaplamasının yapılması, kişinin beslenme faaliyetlerini düzene sokacak ve diğer bünyesel alışkanlıklarını eskiye döndürecek yapının oluşturulması anlamına gelmektedir. Bu nedenle de işin diğer önemli kısmı olarak bilinmektedir.

İmplant Tedavisinde Titanyum Malzeme Kullanılmasının Nedenleri

Diş implant tedavisi kapsamında, özellikle çene bölümüne çakılan vidalı yapının niçin titanyum olduğu sorusu pek çok meraklı tarafından araştırılmaktadır. Temel olarak titanyum, inert (insan vücudu dokularına karşı tesirsiz) bir malzeme olduğu için bu tip işlemlerde kullanılmaktadır.

Yukarıda da anlatıldığı gibi, vidalı titanyum yapısının çene kemiğine çakılmasının ardından, kemik ile vidanın kaynaması açısından bir süre beklenilmektedir. Bu süre zarfında vidalı yapı, kemik ile kaynaşacak ve tek parça olacaktır. Buradan hareketle, vücuda sonradan eklenen bir maddenin zararsız olması gerekliliği doğmaktadır. Bu durum için en doğru malzeme ise, titanyumdur. Çünkü titanyum, bugüne kadar insan sağlığına zarar vermeyen enden maddelerden birini oluşturmaktadır.

Bir başka sebep ise, titanyumun oldukça hafif bir malzeme olmasıdır. Hatta çoğu gözlük çerçevesinin giderek titanyum malzemesinden üretilmesi, uçak yapılarında da yine bu malzemeden kullanılması, titanyum malzemesinin oldukça hafif ve kolay kullanılabilir olduğunu göstermektedir. Performans ile değerlendirildiğinde, titanyum kök ve yapısının oldukça iyi olduğu söylenebilmektedir.

Diğer bir sebep ise, titanyumun oldukça dayanıklı olmasından ileri gelmektedir. Titanyum, zaman içinde deforme olma konusunda ciddi anlamda dayanıklı ve çevresel şartlara son derece güçlü bir şekilde karşı koyabilen bir malzeme olduğu için, diş implant tedavilerinden asıl olarak kullanılan madde çeşidi olma özelliğine sahip olmuştur. Diş implant tedavisinde en doğru sonuçlar, titanyum ile alınmaktadır.